Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Ik ben Robin en kom regelmatig in HC's door het hele land. Met poker lukt het niet echt. Wil het nu gaan proberen met sportwedden en roulette. Hoop hier veel op te kunnen steken.

Gr. Robin

Welkom! Genoeg te leren hier denk ik zo!
    =

Comment

Welkom op PokerCity!
      Wie 2bet, moet ook 4bet zeggen.

Comment

Welkom @Robinhood. Speciaal voor jou een roulette verhaaltje .
        Yab Yum. Het beroemdste bordeel van de wereld

https://books.google.nl/books?isbn=9048804477
        Theo Heuft - 2009 - ‎Voorbeeld - ‎Meer edities
        Ik heb ook nog een tijdje 'legaal' kunnen profiteren van het Golden Ten-spel. Een ivoren bal gooide je aan de binnenrand van ... Duitsers hebben het Golden Ten ooit in Dordrecht gentroduceerd. Latere exploitanten hebben het nog een tijd ...

https://books.google.nl/books?id=Z3u...%20yum&f=false
        Last edited by eurobsgame; 06-09-18, 22:04.

Comment

Sportwedden winstgevend spelen lijkt me pas echt uitdagend... Succes daarmee

En welkom

Comment

Sportweddenschappen winstgevend spelen is zeker mogelijk, al zul je dan echt enorme kennis moeten hebben van een bepaalde sport n zeer selectief moeten zijn in de bets die je speelt.
            De meest voorkomende fouten die je tegenkomt zijn dat lle mensen zich helemaal een slag in de rondte gokken op voetbal, terwijl dat echt een van de minst voorspelbare sporten is. En anderzijds willen mensen het liefst elk weekend een betje kunnen plaatsen.

Het klinkt natuurlijk als opscheppen, maar feit is wel dat ik met sportweddenschappen over een periode van ongeveer 8 9 jaar een leuke winst heb gemaakt.
            Maar ik plaats dan dus ook erg weinig bets, wat betekent dat ik soms een half jaar lang geen interessante bet tegen kom en dan dus ook niet ga spelen om maar te kunnen spelen.
            Ik ben een gigantische fan van Darts, Formule 1 en MotoGP. Bij laatste 2 genoemde ken ik bijvoorbeeld alle circuits uit mijn hoofd en weet ik welke karaktereigenschappen een auto/motor nodig heeft om daar hard te gaan / of het wel of geen favo circuit is van een bepaalde coureur.

Nogmaals, het is dus niet om op te scheppen maar wanneer je extreem gedisciplineerd omgaat met sportweddenschappen kun je zeker winst maken op de lange termijn.
            Dit komt omdat de quotes die bookies plaatsen vaak uitgaan van de algemene opinie, en niet zozeer van de daadwerkelijke kansen.
            Hierdoor ontstaan er soms bets/quotes die +EV zijn. Zolang je enkel deze bets eruit pikt ben je dus +EV bezig.

Good luck in ieder geval! En Roulette kun je uiteraard nooit van je leven winstgevend spelen. Maargoed, dat wil er bij sommige mensen nooit in

Comment

Zou je het niet leuk vinden om wat van die bets hier te plaatsen? @Don Roberto
              =

Comment

Hoi Mikey,
                Op zich wel. Al heb ik wel de ervaring dat mensen heel erg result oriented denken, en als er dan een bet mis gaan zeggen "zie je wel, het werkt niet".

Ik kies vaak ook bets waarbij de quotering relatief hoog is (ik zet zelden in op de favoriet). Dit betekent dat relatief veel bets verloren gaan, maar de bets die wel goed gaan meer opleveren dan alle bets bij elkaar. Wanneer een coureur bijvoorbeeld ongeveer 1/4 (25%) kans heeft een race te winnen in mijn ogen, maar een quotering van 6x de inzet krijgt is dat een winstgevende bet. Dat betekent dus niet dat je die bet vaak gaat winnen, maar wel dat je er winst op gaat maken (veel mensen denken zwart-wit en begrijpen dit soort simpele kansberekening en ROI niet).

Daarnaast speel ik ook relatief veel long-term bets. Het is nu eenmaal makkelijker om bijvoorbeeld te voorspellen wie er kampioen F1 wordt, dan om n race te voorspellen.
                In een heel seizoen komt altijd de betere rijder/team combinatie bovendrijven, terwijl in een enkele race er meer factoren een rol kunnen spelen waardoor bijvoorbeeld een underdog wint. Bij bijvoorbeeld voetbal is dit hetzelfde. Op een goede dag kan bijvoorbeeld Heracles winnen of gelijk spelen tegen Ajax of PSV, maar Heracles gaat nooit het kampioenschap winnen.
                Het probleem met long-term bets is dat je soms een jaar moet wachten tot de bet gespeeld is, en 99% van de mensen die ik ken hebben dat geduld helemaal niet en willen nu gewoon lekker gokken.

Een bet die ik in ieder geval afgelopen weken heb gezet is een bet voor het F1 kampioenschap van 2019. Zie Unibet, F1 Specials 2019. Leclerc wint 1 f meerdere races = 3.25x de inzet. Dit is in mijn ogen een slimme investering. Leclerc is een gigantisch talent (wellicht zelfs van het kaliber Max Verstappen) en rijdt volgend jaar voor Ferrari.
                De regelgeving op gebied van motoren verandert volgend jaar niet waardoor Ferrari net als dit jaar wellicht weer een auto heeft waarmee meerdere races gewonnen kunnen worden.
                Aangezien er 20 races zijn in n seizoen zijn is de kans dat Leclerc er in ieder geval eentje wint best wel realistisch. Ik schat die kans in ieder geval in op 50 tot 60%. Een quotering van 3.25x de inzet is in mijn ogen dan te ruim van de bookies, en een slimme zet.

Een andere bet die ik laatst bijvoorbeeld gewonnen heb is voor de World Grand Prix Darts: Peter Wright bereikt de finale, 4.5x de inzet (op Bwin).
                Dit had met name met de loting te maken, die er heel gunstig uit zag voor Wright. Sowieso zaten Van Gerwen en Anderson (die beter zijn dan Wright) aan de andere kant van het schema waardoor hij die niet tegen kon komen vr de finale. Daarnaast waren de tegenstanders in de eerste 3 ronden gewoon complete kanonnenvoer.
                De kwartfinale tegen Suljovic was op voorhand wel een lastige (en dat ging op het randje ook maar net goed) maar ik heb die bet dan ook puur gezet vanwege de belachelijk hoge quotering en het feit dat de loting voor de eerste 3 ronden sowieso erg makkelijk zou zijn.
                Maargoed... daar heb je nu niets meer aan.

Een andere bet (die ik veel eerder heb gezet) is dat Raymond van Barneveld kampioen wordt f de finale behaald op het komende WK. Dit is een EW bet (dat houdt in dat de 1e plek groot uitbetaald, en de 2e plek minder). Deze staat op 51x de inzet... wat natuurlijk volstrekt idioot is. Van Barneveld is het hele jaar niet in vorm (zoals altijd) maar weet op het WK altijd wat te vinden. In de afgelopen 5 jaar haalde hij (even uit mijn hoofd) 3x de halve finale en 2x de kwartfinale terwijl hij telkens ook nog een belachelijk pittige loting had.
                Hopelijk valt die loting nu wat beter uit voor hem. Als je bedenkt wat je met een tientje inzet kan winnen is dit een no-brainer. Als je de EW inzet doet levert (bij een tientje) de eerste plek volgens mij iets van 400 euro op en een finale plek iets van 160 (even uit mijn hoofd). Deze bet vind je bij Unibet terug.

Tot slot staat de GP van Maleisi bij de MotoGP bij mij ook met rood omcirkelt. Rood, omdat dit een circuit is dat perfect bij de Ducati past. Bij Ducati rijden Lorenzo en Dovizioso, waarbij eerstgenoemde met een blessure in de lappenmand ligt. Hopelijk blijft dat nog even zo en wordt de quote op Dovizioso hoog. Iets van 3x of hoger zou fantastisch zijn. Ik vrees echter wel (voor een lagere quotering), want vorig jaar werden Dovizioso en Lorenzo op dat circuit ook lachend 1e en 2e. Een voordeel kan zijn dat Marquez (die op een Honda rijdt) praktisch elke race als favoriet wordt gezien en daardoor nu misschien ook weer. Marquez is dan ook met afstand de beste motorcoureur, maar dat betekent niet dat hij elke race wint aangezien de Ducati op sommige circuits een enorme edge heeft (de Ducati heeft bijvoorbeeld een veel hogere topsnelheid en sterkere acceleratie, maar is minder soepel in de bochten). Circuits met lange rechtste stukken zijn dus zwaar in het voordeel van Ducati (en overigens een compleet drama voor de Suzuki's).

Zoals je ziet heb ik een hele lap tekst getypt.
                Ik heb bijvoorbeeld op werk een hele lange tijd mijn bets laten zien (ik maakte gewoon printscreens van mijn bet slips en postte deze in een groepschat op whatsapp) en adviseerde anderen dan mee te spelen.
                Zoals gezegd geven mensen het na 1 of 2 verloren bets vaak al op. Vaak genoeg werden er ook een aantal mooie bets op rij gewonnen, maar dan vergokten mensen dezelfde week nog alle winst op allerlei random voetbalwedstrijden uit competities in Verweggistan en weet ik veel wat allemaal, puur omdat mensen continu willen gokken.
                Tja... waar doe ik het dan voor vraag ik mezelf af. En wat heb ik eraan? Het gaat er mij gewoon om dat ik winst maak op de lange termijn. Ik speel niet om het spelen en in principe heb ik er ook niets aan om "vreemden" tips te geven (helemaal met het risico dat ik me een soort van moet verantwoorden als het mis gaat, want mensen moeten vooral lekker zelf weten hoe ze hun geld besteden of inzetten).

Ik ga hier niet al mijn bets posten aangezien ik de mensen hier in het dagelijks leven niet ken n omdat mensen op forums (jij gelukkig niet) het altijd leuk vinden om lekker veel gal over je heen te spuwen (zal ook niet de eerste keer zijn). Het aantal "internethelden" is me goed de keel uitgekomen de laatste paar jaar.
                Ik weet niet in hoeverre je wel eens in HC komt tijdens de pokerseries, zo ja tik me gerust een keer op de schouder... dan laat ik je met alle plezier de bets zien die ik bijvoorbeeld afgelopen jaar heb gespeeld of nu nog op "open" heb staan. Tijdens de Breda Small Ball dag 1C ben ik er bijvoorbeeld bij en ik ga ook meerdere MCOP toernooien in Amsterdam spelen. Je kan me ook altijd een PM sturen, zodat we elkaar toe kunnen voegen op whatsapp.
                Last edited by Don Roberto; 20-10-18, 00:44.

Comment

Allereerst bedankt voor je post en je reactie!

Mooi om dit te lezen zo, je heb een hele andere kijk op dit soort weddenschappen dan mij zie ik al (wat ik alleen maar leuk vind) - zoals ik het zag keek ik bijvoorbeeld gewoon naar een dartswedstrijd en gokte bijvoorbeeld of van Gerwen of Barney zou winnen, zo simpel eigenlijk. Niet zo zeer kijkend naar odds (wat eigenlijk extreem belangrijk is) maar meer op gevoel.

Ik vind dit soort posts dus geniaal om te lezen. Heerlijk om andere strategieen te ontdekken, ookal ben ik een totale nitwit qua de meeste sporten. Uiteindelijk is het immers wel simpel, als de kans groter is dat het gebeurt dan dat de odds impliceren is het een +EV bet. En +EV daar houden we allemaal van.

Maar zoals ik het dus nu lees speel je eigenlijk veel vaker op de underdogs dan op de favoriet met bijv 1.24 odds. Wat ook eigenlijk misschien wel logischer is, immers is de kans misschien wel groter, maar als het vaker dan 1 op 4 misgaat ben je alsnog aan het verliezen terwijl je het merendeel van je bets goed heb.

Het aantal internethelden is de laatste tijd vrij extreem. De site waar ik hiervoor regelmatig kwam had (en heeft) daar ook zon last van. En maar mekaar opjutten, opfokken en stoken, en als je dan zei dat ze hun grote smoel tegen je dicht moeten houden kreeg je een ban ... maargoed daar laten ze het toe en lijken ze het zelf ook maar wat prachtig te vinden.

Ik denk dat je je niet zou moeten verantwoorden waarom een bet verliest. Er is en blijft een element of chance, het kan nooit gegarandeerd zijn anders waren er nu geen bookies meer. Dat een bet vooraf wat meer onderbouwd zou moeten worden dan m lukraak online te zetten, te mazzelen en vervolgens lekker online te braggen, maar zoals ik het hierboven lees heb je daar geen moeite mee

Daarnaast: Mikey pokert zelf niet heel veel. Online wel, live eigenlijk nooit. Misschien dat ik wel weer bij de eerstvolgende Dutch classics in Rozvadov ben te vinden! Je mag me altijd een PM sturen voor een appje, maar mag ook gewoon via de site PMen, of gezellig eens in mn twitchchat komen, ook daar ben je welkom

Sorry dat ik niet heel inhoudelijk in kn gaan op je bets, ik heb daar met alle eerlijkheid gewoon echt te weinig verstand van om er iets nuttigs over te zeggen. Maar dat is juist ook wel weer waarom ik er meer van weten en leren wil, gaat een hele wereld achter schuil. Hoe pak je bijvoorbeeld al die stortingsbonussen enzovoorts online aan? Moet ook +ev zijn lijkt me?

in ieder geval enorm bedankt voor je lange en toffe reactie! ❤️
                  =

Comment

Hoi Mikey,
                    Inzetten op de favoriet, wat door veel mensen soms zelfs als "zekerheidje" wordt bestempeld is juist n van de grootste fouten die veel mensen maken bij het spelen van sportweddenschappen. En dan doet men vaak ook nog meerdere "zekerheidjes" in een combo bij elkaar (voor een hogere quotering) en roepen we allemaal "deze kan echt niet mis gaan!".
                    Zekerheidjes bestaan niet, zo simpel is het. En als je meerdere van die "zekerheidjes" in een combo zet heb je zelfs gewoon een hele grote kans dat het mis gaat.

De quoteringen die geboden worden op favorieten zijn vaak dramatisch laag en daardoor zwaar -EV. Maar de populatie blijft vrolijk inzetten op dit soort bets, waar bookies natuurlijk erg blij mee zijn.
                    Zou je bijvoorbeeld iedere Formule 1 race die er is (van de afgelopen 4 jaar) in hebben gezet op Lewis Hamilton, dan had je verlies gemaakt. En toch wint Lewis Hamilton ieder jaar de meeste races, alleen zijn de quoteringen voor hem gewoon veel te laag.
                    Idem dito voor Van Gerwen bij darts. Zet je hem iedere wedstrijd op winst (en hij wint natuurlijk veel vaker dan dat hij verliest), dan had je zwaar verlies gedraaid want ook hij wordt er hier en daar gewoon van het bord afgegooid (ook hij is maar een mens en heeft soms een mindere dag, of treft soms een tegenstander in bloedvorm).

Je geeft het zelf al aan. Je moet een realistische inschatting kunnen maken hoe groot de kans is dat een bepaald iets daadwerkelijk gaat gebeuren. En wanneer de quotering als het ware een grotere beloning geeft dan het qua kans zou moeten, is het een +EV bet.
                    Dit soort +EV bets zul je zelden tot nooit terug zien op een favoriet, omdat de populatie daar al op in zet.

Ik zal in ieder geval inhoudelijk proberen te reageren op je vraag over stortingsbonussen, en bonussen in het algemeen.
                    Een stortingsbonus krijg je natuurlijk maar 1x... en ik ben ook niet iemand die op allerlei sites een account aan gaat maken om te "bonus hunten". Van heel veel sites weet ik niet eens of ze betrouwbaar zijn namelijk. Daarnaast zitten er vaak regels aan zo een bonus, over hoe (en binnen welke tijd) je een bonus moet vrij spelen. Deze regels zijn vaak vrij pittig, wat natuurlijk logisch is. Als het -EV is moet je er vooral ook niet achteraan gaan.

De meeste bonussen die bijvoorbeeld op Unibet aangeboden worden zijn helaas 99% van de keren enkel voor voetbatbets, die ik nooit doe. Denk bijvoorbeeld aan "bet op de topwedstrijd Chelsea vs Manchester United en krijg (als jouw team wint) een 5,- free bet per gescoorde goal. Op zich zijn dit wel interessante +EV bets omdat die free bets (die je niet hoeft vrij te spelen ofzo) gewoon veel waarde hebben. Feitelijk geeft zoiets een gigantische boost aan je quotering.

Wat ook nog wel eens wil helpen is wanneer je op een site gewoon een langere tijd niet inlogt. Vaak krijg je dan ook gewoon free bets in je schoot geworpen om je "terug te lokken".
                    En waarom zou je inloggen als je een langere periode geen interessante bets ziet?

Kortom, ik heb zelden echt een bonus waar ik echt warm van wordt. Maar wanneer je verstand hebt van voetbal en er regelmatig op gokt, dan zijn die free bet bonus acties denk ik best wel interessant. Als een bepaalde club circa 50% kans heeft om te winnen en bijvoorbeeld een quote van 1.9 heeft is het -EV. Maar wanneer je ook nog een 5,- free bet per goal voor jouw club krijgt wordt het ineens gigantisch +EV.

Op welke sporten gok je dan zoal als ik vragen mag?
                    Last edited by Don Roberto; 20-10-18, 14:11.

Comment

Ik heb al op veel sites gebonushunt, en doe dat nog steeds. Bevalt me heel heel goed kan ik je vertellen

Op veel sites zie je de bonus dat je 100% over 100 euro krijgt, maar je het wel minimaal 6x (dus 600.-) moet inzetten op weddenschappen met een quotering van 2.00 (evens) of hoger. Dat zou theoretisch gezien toch te beaten moeten zijn?

Als ik speel speel ik eigenlijk grotendeels op darts wedstrijden (omdat ik weet hoe dat spelletje werkt, haha), of wanneer mensen me tips geven.

Dat van die free bets is wel een goeie ja, krijg er regelmatig eentje op stars (maar dat kan ook andere redenen hebben dan omdat ik niet inlog, haha.)
                      =

Comment

Dat is te beaten zolang je genoeg tijd hebt om die bets te plaatsen. Als het bijvoorbeeld binnen een maand moet is het waarschijnlijk niet te beaten, simpelweg omdat je dan gedwongen wordt -EV bets te plaatsen.

Leuk dat je ook op darts speelt. Waarom heb je Wright niet als finalist of quarter winner ingezet tijdens de World Grand Prix. Als jij een kenner bent had je ook geweten dat de loting erg gunstig was voor hem. De eerste 3 tegenstanders waren West, Wattimena en Wilson. Hij hoefde niet eens 80% van zijn vorm te hebben om daarvan te winnen.

Laten we ook Corey Cadby in de gaten houden. Die gaat de Grand Slam weer spelen maar heeft net een nare blessure achter de rug, en wordt altijd flink overschat door de bookies. Inzetten op verlies kan wellicht lonen bij hoge quoteringen!

Comment

Ohhhhh nee ik durf me cht geen kenner te noemen! Ik weet wel wat, maar echt niet genoeg zegmaar. Maar vind het leuk om erop te spelen, weet hoe het spel werkt en ga zo maar door. Maar ik heb echt geen enorme kennis van zaken, sorry

Neemt niet weg dat ik er wel enorm genteresseerd ben en graag meer leer
                          =

Comment

Het European Championship Darts is nu volop bezig (gister en vandaag de 1e ronde). Ik zie nu alwr vrienden op hun muil gaan door zogenaamd "zekerheidjes".
                            Diverse favorieten worden weer in een combo gezet, en dan moet het goed gaan... niet dus.
                            Suljovic (1.25x) vs Reyes. Reyes wint. Gurney (1.5x) net onderuit tegen Evans. En bijvoorbeeld Price (1.6x) wint echt tenauwernood van Kyle Anderson.

Allereerst is zo een 1e ronde gewoon vervelend, want het is een best of 11 legs, wat een super kort format is. Als je niet meteen in je spel zit wordt je er meteen af gegooid. Je kan niet zoals in een best of 5 of 7 Sets een slechte start makkelijk goed maken.

Maar kom op, quoteringen van 1.25 en 1.5x... het is gewoon hl slecht om dat soort odds aan te gaan, ook als je ze in een combo speelt.

Zekerheidjes bestaan niet. En bookies vinden het prachtig want 90% van het volk zet ltijd in op die zogenaamd zekerheidjes, terwijl het winstgevende spelen op sportweddenschappen juist zit in het inzetten op de underdog.

Ik heb een leuk bedrag gezet op dat Max Verstappen volgend jaar wereldkampioen wordt in de F1. Niet omdat ik denk dat hij dat gaat worden, maar omdat ik die kans aanwezig acht en ik er een quotering van 9x mijn inzet voor heb gekregen, en die kans zeker flink hoger dan 1 op 9 schat (eerder iets van 1 op 5) omdat ik geloof in het Honda project en Red Bull an sich altijd een goed chassis bouwt. Daarnaast blijft Max groeien als coureur (wie de GP @Austin heeft gezien kan dat beamen).
                            Dus nee.... ik verwacht niet direct dat die bet goed uit zal vallen maar ik plaats heel veel van dat soort bets, en af en toe valt er eentje en daarmee pak ik in 1x al mijn inleggen + extra winst terug omdat ik ltijd voor hoge odds ga.

Die Peter Wright finale bet (quotering van 4.5x) is zo een mooi voorbeeld. Dat tikt gewoon aan. En dat levert veel meer op dan telkens je geld op een topfavoriet zetten, want je gaat er op de lange termijn gewoon hard af.... keer op keer.... en mensen blijven er dan in trappen om vervolgens te beweren dat sportweddenschappen niet winstgevend gespeeld kunnen worden. Tja....... denk ik dan.

Comment

Working...
                            X