Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staatsloterij

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Staatsloterij

Leuk artikel in het Eindhovens Dagblad

http://www.ed.nl/algemeen/binnenland...kans-1.4598226

In het artikel praten ze over een verlaagde winkans maar ik vraag me eigenlijk af of ze nu of ze nu het wettelijk verplichte uitkeringspercentage wel halen.

Op zich een goede zet om de tientjesregen af te schaffen, het adverteerde natuurlijk wel lekker("50% winkans")

Een beetje communicatie met de spelers zou wel netjes zijn geweest, helaas!

De onderzoeken lopen nog steeds, natuurlijk gaat dit De Doofpot in, het is gewoon staatsinkomen(belasting) dat moet blijven binnenstromen.

Het volk vergeet snel, de KSA is een verlengstuk uit de haag, die aansturing lijkt mij duidelijk.

De reacties onder bovenstaande artikel: de uitstroom van deelnemers zal zich verhevigen....

Comment

"De winkans is volgens de Consumentenbond gedaald van 51,9 naar 50,1 procent. Deelnemers winnen niets meer als van hun lotnummer de laatste vier, drie opf twee eindcijfers goed zijn, op een tweecijferig 'geluksgetal' na.
      De Staatsloterij zegt dat de totale winkans is gedaald. Het aantal prijzen van 100 euro is echter wel toegenomen, met 75 procent, zo zegt de Staatsloterij. ,,Klanten zitten niet te wachten op prijzen van 5 of 10 euro als ze 15 euro voor een lot hebben betaald'', aldus een woordvoerder. ,,In de lage prijsklasse is de kans op winst dus kleiner, maar in de 'middenprijzen' is de winkans nu veel groter. We kijken naar de kritiek dat we dit beter moeten communiceren.''

Dat van die 51,9% naar 50,1% winkans op een geldprijsje per lot lijkt mij niet te kloppen.
      De tientjesregen was altijd goed voor minimaal 30-35% van het oude percentage van 51,9%, dat daartegenover nu wat extra prijsjes van 100 euro voor in de plaats komen moet toch minimaal een terugslag geven van 20%?
      Wat zie ik fout?

Date hele staatsloterij gebeuren is foute boel, een loterij moet onbesproken zijn, compleet transparant bij trekking en winstplan zijn....
      Gewoon opruimen en laten afsterven, niets is voor eeuwig!

Comment

http://www.iex.nl/Forum/Topic/131869...aarschuwd.aspx

Post 5 zit met hetzelfde dilemma....de loterij uit de haag zit te liegen!

Comment

Reactie van de Staatsloterij op eigen site en bij BNR

http://www.bnr.nl/?player=archief&fr...10291747001200

https://www.staatsloterij.nl/prijzenpot

Comment

" Om kans te maken op 100 euro moeten nu wel vijf eindcijfers van het lotnummer goed zijn, waar dit er voorheen drie waren"

Een kans van 1 op 10.000 om je inzet 6x te maken, maar ach! het gaat om het spel, de illusie.

De communicatie over het uitbetalingspercentage moet duidelijker, de kerncijfers dus.....

Comment

Ik verbaas me er nog altijd over dat er mensen zijn die fanatiek meespelen terwijl de Nederlandse loterijen een schoolvoorbeeld zijn van oplichterij. Ik heb zo'n idee dat alle prijzen van €100 en hoger op "niet verkochte loten" vallen.

Kijk alleen al naar de uitbetalingen, iemand met een heel klein beetje gevoel voor kansberekening ziet toch meteen dat dit regelrechte diefstal is? En dat allemaal onder het mom van goede doelen...walgelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelli nek Bekijk Berichten
                " Om kans te maken op 100 euro moeten nu wel vijf eindcijfers van het lotnummer goed zijn, waar dit er voorheen drie waren"

Een kans van 1 op 10.000 om je inzet 6x te maken, maar ach! het gaat om het spel, de illusie.

De communicatie over het uitbetalingspercentage moet duidelijker, de kerncijfers dus.....
                Is toch bijna 99.999?

Comment

Ik speelde altijd mee met 1/5 loten alleen de even cijfers. Moet wel te doen blijven natuurlijk. 2 jaar geleden alle 5 cijfers goed en won een bedrag van 20.-
                  Gaat nergens over ik wil die jackpot!! Maar die kans is zoooo klein maar nog altijd groter dan niet mee doen, dus blijf je trouw spelen.

Ik speel nu alleen mee als ik er aan denk of als de jackpot hoog staat, zo eens in de 3 maanden ofzo.

Comment

Ik snap eigenlijk wel dat ze dit veranderen om ook de jackpot te verhogen. Je hebt (sinds een jaar dacht ik!) de https://www.eurojackpot.nl/ waar de jackpot veel sneller en veel hoger oploopt, een grote concurrent dus! Hij staat nu op 21millie en dat voor maar 2.- De winkans is veel lager natuurlijk en er moet nog 29% KSB af maar daar denken we niet aan natuurlijk.

Ik heb alvast een lot voor morgen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paco Bekijk Berichten
                      Ik snap eigenlijk wel dat ze dit veranderen om ook de jackpot te verhogen. Je hebt (sinds een jaar dacht ik!) de https://www.eurojackpot.nl/ waar de jackpot veel sneller en veel hoger oploopt, een grote concurrent dus! Hij staat nu op 21millie en dat voor maar 2.- De winkans is veel lager natuurlijk en er moet nog 29% KSB af maar daar denken we niet aan natuurlijk.

Ja ware het niet dat die jackpot nog nooit in Nederland is gevallen.
                      Alex
                      The artist formerly known as the Webmaster of PokerCity.NL
                      PokerCity Facebook | PokerCity Twitter | PokerCity Forum Android App

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex Bekijk Berichten
                        Oorspronkelijk geplaatst door Paco Bekijk Berichten

Ja ware het niet dat die jackpot nog nooit in Nederland is gevallen.
                        Dan is het hoog tijd dat ie nu wel in Nederland gaat vallen, en wel op mijn lot!!!

Comment

Het wordt tijd voor de bevindingen van de KSA wat betreft de Staatsloterij, duidelijkheid over de stand van zake.
                          Onder invloed van de haag in De Doofpot terechtgekomen? het zou zomaar kunnen!

De zweem van nepperij en langdurige fraude zit er wel dik op, het stinkt nog steeds aan alle kanten.

Maak het transparanter, winstplannen, verkochte loten, series, het live aanwezig kunnen zijn bij een trekking, aantallen gevallen grotere prijzen eerdere trekkingen, duidelijkheid dus!

Trekkingen via een computer die beheerd worden door een Grieks bedrijf! hoe gek wil je het maken!!!!...dit kan toch beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelli nek Bekijk Berichten
                            Het wordt tijd voor de bevindingen van de KSA wat betreft de Staatsloterij, duidelijkheid over de stand van zake.
                            Onder invloed van de haag in De Doofpot terechtgekomen? het zou zomaar kunnen!

De zweem van nepperij en langdurige fraude zit er wel dik op, het stinkt nog steeds aan alle kanten.

Maak het transparanter, winstplannen, verkochte loten, series, het live aanwezig kunnen zijn bij een trekking, aantallen gevallen grotere prijzen eerdere trekkingen, duidelijkheid dus!

Trekkingen via een computer die beheerd worden door een Grieks bedrijf! hoe gek wil je het maken!!!!...dit kan toch beter
                            Misschien moest dit europees uit besteed worden ofzo? Slaat natuurlijk nergens op, maarja! Het begin wel een beetje op de Spin und Go's te lijken..... alle kleine prijsjes eruit en de grote prijzen worden groter. Je wint BIG of shit!

Komt er geen nederlandse notaris aan te pas dan? En van mij mag het ook wat transparanter ja, zoals de eurojackpot.nl

Comment

http://www.volkskrant.nl/economie/st...king~a3800608/

Staatsloterij kampt met fouten in systeem trekking

De Staatsloterij heeft de beveiliging van het loterijsysteem niet op orde. Dit blijkt volgens bronnen van de Volkskrant uit het onderzoek dat de Kansspelautoriteit naar de grootste loterij van Nederland uitvoert. Vooral de trekkingsgenerator, waar de winnende loten worden getrokken, zou kwetsbaar zijn en is voor buitenstaanders te manipuleren. .....

Comment

Working...
                              X