Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AA - altijd fijn maar hoe te spelen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• AA - altijd fijn maar hoe te spelen?

Om weer wat leven in de brouwerij te krijgen op de strategie topics te krijgen, zal ik me maar opofferen...

Situatie:
    We spelen een 90 mans 1,50 KO SnG. We zijn op dit mo5ment ongeveer halverwege met nog 48 spelers in het spel. Officiele stats van onze tegenstander zijn er niet, aangezien hij net aan tafel is geschoven. Wel kunnen we met zekerheid zeggen dat hij de overall chipleader is, wij staan keurig 4e. Blinds zijn 50/100/10 en gaan volgens reg-speed (15 minuten).

Hand:
    Table 9-max Seat #4 is the button
    Seat 1: selva48 (6048 in chips)
    Seat 2: Coco Rico336 (10013 in chips)
    Seat 3: LORRICO9 (2049 in chips)
    Seat 4: altsuy (1793 in chips)
    Seat 5: HERO (6233 in chips)
    Seat 6: Rabalbino (2406 in chips)
    Seat 7: FalconOmsk (1146 in chips)
    Seat 9: RMoldschool (982 in chips) is sitting out
    selva48: posts the ante 10
    Coco Rico336: posts the ante 10
    LORRICO9: posts the ante 10
    altsuy: posts the ante 10
    HERO: posts the ante 10
    Rabalbino: posts the ante 10
    FalconOmsk: posts the ante 10
    RMoldschool: posts the ante 10
    HERO: posts small blind 50
    Rabalbino: posts big blind 100
    *** HOLE CARDS ***
    FalconOmsk: folds
    RMoldschool: folds
    selva48: folds
    Coco Rico336: calls 100
    LORRICO9: folds
    altsuy: folds
    HERO: raises 200 to 300
    Rabalbino: folds
    Coco Rico336: calls 200
    *** FLOP *** [9h Tc 3s]
    RMoldschool has returned
    HERO: bets 422
    Coco Rico336: raises 422 to 844
    <...>

Wat doen wij in deze situatie met deze rainbow flop met iets meer dan 2k in pot en waarom? Indien we een 3-bet maken, hoe groot? Wat zou de range van 'Coco' kunnen zijn?

-Noot- Iedereen mag zijn mening hierop geven, hoe (on)ervaren je ook bent. Iedereen heeft zijn eigen speelstijl en ik zal die niet afvallen. Graag ook onderling respect naar elkaar. Opbouwend advies of inhoudelijke vragen kunnen natuurlijk altijd

Incl entietjes zou ik wel 350 betten pre denk ik

En die vervelende min raise op de flop weer.. Iedereen die 2 dagen geleden mijn stream heeft gezien weet dat ik niet goed in zo'n situatie speel. Dus ik weet het niet!

alle opties staan open. Raise, call en zelfs een fold.

ik neig het meest naar de passieve kant. Call zal het dan wss wel worden. Dat laat zijn bluff in zijn range, en misschien blufft hij jou op de turn of river wel uit de pot, maar dan houdt je iig wel chips over
    Ik stream poker. http://www.twitch.tv/didyouexpectpoker

Comment

AA - altijd fijn maar hoe te spelen?

Ik call flop en zal nagenoeg elke turn check callen.

zie in zo'n random sng spelers dit met een hele zooi handen doen die ze pre limp callen.
      hij kan hier imo str draw spelen / top pair / set / 2p...

Comment

pre mag imo best groter 400-430

verder klikkie terug na zijn 3b, zijn range is niet belangrijk want je staat voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DidYouExpect Bekijk Berichten
          Incl entietjes zou ik wel 350 betten pre denk ik

En die vervelende min raise op de flop weer.. Iedereen die 2 dagen geleden mijn stream heeft gezien weet dat ik niet goed in zo'n situatie speel. Dus ik weet het niet!

alle opties staan open. Raise, call en zelfs een fold.

ik neig het meest naar de passieve kant. Call zal het dan wss wel worden. Dat laat zijn bluff in zijn range, en misschien blufft hij jou op de turn of river wel uit de pot, maar dan houdt je iig wel chips over
          Jij zegt PF groter, is dat standaard voor jou op de lagere blind levels, of alleen met bepaalde handen zoals nu AA? Ik heb je stream niet gezien, maar ik begrijp dat je daar in de problemen kwam na een min raise op de flop? En dat heeft je afgeschrikt zeker? Als ik jou dus goed begrijp heeft ie hier een bluff of hij ligt voor met een setje/lucky(?) 2 paar?

------

Oorspronkelijk geplaatst door UKP Bekijk Berichten
          pre mag imo best groter 400-430

verder klikkie terug na zijn 3b, zijn range is niet belangrijk want je staat voor
          Ik kan je niet helemaal volgen... We moeten voorzichtig aan doen en een versnelling terug gaan, maar we staan wel voor?! Dat is toch tegenstrijdig aan elkaar?

Comment

Geen "Tikke terug" maar "Klikkie terug" zegt UKP

oftewel min 4b

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Kappert Bekijk Berichten
              Geen "Tikke terug" maar "Klikkie terug" zegt UKP

oftewel min 4b
              Ohh haha, net even wat te snel gelezen :P

Comment

yes idd Joske

Comment

Zonder FD board hebben ze hier bij mij altijd 333 of 999, ik call zijn min 3b en check/fold turn na evalueren van sizing etc

Comment

Hier volgt een voorbeeldje van de zelfde situatie preflop. blinds zijn 100. villy limpt. ik bet 450. villy callt

de helft van de credits gaan naar UKP

888 Poker - $4.50+$0.50|50/100 Ante 10 NL - Holdem - 9 players
                    Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 6,410 (VPIP: 20.00, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 6)
                    SB: 4,342 (VPIP: 20.28, PFR: 17.78, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 145)
                    BB: 8,970 (VPIP: 20.00, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 15)
                    UTG: 4,655 (VPIP: 9.29, PFR: 7.30, 3Bet Preflop: 1.89, Hands: 140)
                    UTG+1: 4,750 (VPIP: 20.00, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)
                    MP: 4,973 (VPIP: 6.67, PFR: 7.14, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)
                    MP+1: 10,902 (VPIP: 26.67, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)
                    Hero (MP+2): 4,695
                    CO: 4,215 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)

9 players post ante of 10, SB posts SB 50, BB posts BB 100

Pre Flop: (pot: 240) Hero has K K

fold, fold, fold, MP+1 calls 100, Hero raises to 450, fold, fold, fold, fold, MP+1 calls 350

Flop: (1,140, 2 players) J A 4
                    MP+1 checks, Hero bets 400, fold

Hero wins 1,140
                    -----------------------

Waarom je quads gewoon moet raisen.

Full Tilt - |15/30 NL - Holdem - 9 players
                    Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 2,605 (VPIP: 58.82, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 17)
                    SB: 6,041 (VPIP: 53.85, PFR: 30.77, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)
                    Hero (BB): 4,596
                    UTG: 7,590 (VPIP: 41.03, PFR: 30.77, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 39)
                    UTG+1: 4,882 (VPIP: 19.27, PFR: 16.90, 3Bet Preflop: 8.24, Hands: 219)
                    MP: 5,415 (VPIP: 33.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 100.00, Hands: 3)
                    MP+1: 4,060 (VPIP: 15.38, PFR: 7.69, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)
                    MP+2: 4,830 (VPIP: 21.15, PFR: 13.59, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 104)
                    CO: 4,990 (VPIP: 30.77, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)

9 players post ante of 4, SB posts SB 15, Hero posts BB 30

Pre Flop: (pot: 81) Hero has 8 8

fold, fold, fold, fold, MP+2 raises to 90, CO calls 90, fold, fold, Hero calls 60

Flop: (321, 3 players) 8 8 2
                    Hero checks, MP+2 bets 180, CO calls 180, Hero raises to 540, MP+2 calls 360, fold

Turn: (1,581, 2 players) 7
                    Hero bets 960, MP+2 calls 960

River: (3,501, 2 players) 4
                    Hero bets 3,002 and is all-in, MP+2 calls 3,002

Hero shows 8 8 (Four of a Kind, Eights)
                    (Pre 19%, Flop 99.9%, Turn 100%)
                    MP+2 mucks J J (Two Pair, Jacks and Eights)
                    (Pre 81%, Flop 0.1%, Turn 0%)
                    Hero wins 9,505
                    Last edited by DidYouExpect; 22-06-15, 17:31.

Comment

Quads alléén raisen al villain groot overpair heeft :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Kappert Bekijk Berichten
                        Quads alléén raisen al villain groot overpair heeft :P
                        Ik leer elke dag meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.L Bekijk Berichten

Jij zegt PF groter, is dat standaard voor jou op de lagere blind levels, of alleen met bepaalde handen zoals nu AA? Ik heb je stream niet gezien, maar ik begrijp dat je daar in de problemen kwam na een min raise op de flop? En dat heeft je afgeschrikt zeker? Als ik jou dus goed begrijp heeft ie hier een bluff of hij ligt voor met een setje/lucky(?) 2 paar?
                          Ik ben zwaar geowned door een gozer die in de headsup van een toernooi constant op de flop OOP minraisde:|

De laatste tijd zijn mijn preflop bets in het begin toernooi voor langere duur groter dan aanbevolen. Bijvoorbeeld wanneer de blinds 75/150/15 zijn. dan zal ik in early/mid of eerdere posities altijd 3x de bb betten, mits mijn stack groter dan 30bbs is.
                          Dit puur omdat ik microstakes speel en daar heel veel value uit krijg.

En om terug te komen over de situatie waar jij het over had. ik zei wel 350 net. Maar dat is eigenlijk het minimale. Afhankelijk van VP percentage en de Limp/Call percentage kan je daar mee de bet een beetje instellen. En in principe is zelfs 5 of 6x de blind raisen een goed idee, bij de grootste limperts, en die herken je wel.

Comment

Tis knap van je als je op deze stakes mensen op een hand kan zetten. Op deze stakes kan je alle random shit verwachten. 3-bet flop naar 2k dan zal die met zijn gehitte tien waarschijnlijk all in gaan waar je op hoop met je AA.

Of had ie daar toch stiekem gelimpt met zijn 99/1010...............

Comment

Ik had hetzelfde gehad, qua hand en min raise op flop, hij had netjes een set. ik heb een beetje argwaan daardoor in een zelfde gevalletje

Comment

Working...
                              X