Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AA - altijd fijn maar hoe te spelen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hieronder een voorbeeld hoe je deze hand in ieder geval niet moet spelen :-) Pre flop maakte ik overigens een misclick....

Toernooi #1257107757, $1.00+$0.25+$0.10 USD Hold'em No Limit - Level IX (75/150) - 22/06/2015 14:03:02 ET
    Tafel '1257107757 80' 9-max Plaats #8 is de button
    Plaats 1: Mancheste661 (13903 in chips)
    Plaats 2: mirfil2 (3794 in chips)
    Plaats 3: HERO (5760 in chips)
    Plaats 4: Gen.Krusty (3000 in chips)
    Plaats 5: Jootube (2330 in chips)
    Plaats 6: Alexdon74 (3520 in chips)
    Plaats 7: nordisch333 (6035 in chips)
    Plaats 8: johnnynedepp (2670 in chips)
    Plaats 9: AKKAlee (4663 in chips) zit uit
    Mancheste661: zet de ante 20
    mirfil2: zet de ante 20
    HERO: zet de ante 20
    Gen.Krusty: zet de ante 20
    Jootube: zet de ante 20
    Alexdon74: zet de ante 20
    nordisch333: zet de ante 20
    johnnynedepp: zet de ante 20
    AKKAlee: zet de ante 20
    AKKAlee: zet small blind 75
    Mancheste661: zet big blind 150
    *** GESLOTEN KAARTEN ***
    Gedeeld aan HERO [Ad Ac]
    AKKAlee is terug
    mirfil2: callt 150
    HERO: callt 150
    Gen.Krusty: callt 150
    Jootube: foldt
    Alexdon74: foldt
    nordisch333: callt 150
    johnnynedepp: foldt
    AKKAlee: callt 75
    Mancheste661 heeft geen verbinding
    Mancheste661 is door zijn tijd heen terwijl je geen verbinding hebt
    Mancheste661: checkt
    *** FLOP *** [Th 2h Qd]
    AKKAlee: checkt
    Mancheste661 heeft verbinding
    Mancheste661: checkt
    mirfil2: checkt
    HERO: bet 600
    Gen.Krusty: foldt
    nordisch333: callt 600
    AKKAlee: callt 600
    Mancheste661: foldt
    mirfil2: foldt
    *** TURN *** [Th 2h Qd] [Qh]
    AKKAlee: bet 864
    HERO: callt 864
    nordisch333: callt 864
    *** RIVER *** [Th 2h Qd Qh] [Ah]
    AKKAlee: bet 3029 en is all-in
    HERO: raiset 1097 naar 4126 en is all-in
    nordisch333: foldt
    De niet-gecallde bet (1097) is geretourneerd aan HERO
    *** SHOWDOWN ***
    HERO: toont [Ad Ac] (een full house, Azen over Vrouwen)
    AKKAlee: toont [Jh Kh] (een Royal Flush)
    AKKAlee won 11530 van pot
    *** SAMENVATTING ***
    Totale pot 11530 | Rake 0
    Board [Th 2h Qd Qh Ah]
    Plaats 1: Mancheste661 (big blind) foldde op de Flop
    Plaats 2: mirfil2 foldde op de Flop
    Plaats 3: HERO toonde [Ad Ac] en verloor met een full house, Azen over Vrouwen
    Plaats 4: Gen.Krusty foldde op de Flop
    Plaats 5: Jootube foldde voor de Flop (bette niet)
    Plaats 6: Alexdon74 foldde voor de Flop (bette niet)
    Plaats 7: nordisch333 foldde op de River
    Plaats 8: johnnynedepp (button) foldde voor de Flop (bette niet)
    Plaats 9: AKKAlee (small blind) toonde [Jh Kh] en won (11530) met een Royal Flush

Comment

350-400 pre, call flop, X/c vrijwel elke turn

Comment

Bedankt voor alle reacties. Mooi om te zien dat er ondanks de verschillen in reactie toch een rode draad is. Voor de geinteresseerden, hij had 109(off!!). Erg verrassend om die hand te treffen, maar zo leren we elke dag weer bij. (zoals DYE al mooi aanhaalde)

Ik hoop hiermee weer een zetje te hebben gegeven aan het strat forum en ik hoop dat iemand anders het stokje overpakt en ook een mooie hand post. Ik ben benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door basajax Bekijk Berichten
          350-400 pre, call flop, X/c vrijwel elke turn
          Heeeeeey we zijn het helemaal eens
          Wp

Comment

Ik denk dat ik hier idd zoals veel gezegd pre gewoon aardig groot maak. flop call, bijna alle turns call, en afhankelijk van de river en villain die ook nog weleens call.

Vind het alleen zoals jij zelf aangeeft helemaal niet verrassend dat villain T9o heeft want dit kan je prima in zo'n gast zn limp/call range stoppen.
            Hoe heb je de hand gespeeld dan? En waarom? Want je bent dus naar showdown gegaan....

Comment

Pre-flop mag de raise groter, maar dat was al duidelijk. In dit verhaal is het niet verstandig om zijn min-raise te callen. Hij kan op een draw zitten en zichzelf zo een goedkope free card op de turn bezorgen en hij kan inderdaad ook een hand als 109 hebben. Callen kost je altijd teveel dus, zeker als je ook nog de turn en river wilt callen. Fold of re-raise dus na zijn min-raise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip155 Bekijk Berichten
                Pre-flop mag de raise groter, maar dat was al duidelijk. In dit verhaal is het niet verstandig om zijn min-raise te callen. Hij kan op een draw zitten en zichzelf zo een goedkope free card op de turn bezorgen en hij kan inderdaad ook een hand als 109 hebben. Callen kost je altijd teveel dus, zeker als je ook nog de turn en river wilt callen. Fold of re-raise dus na zijn min-raise.
                Wat je hier zegt is echt super tegenstrijdig. Je wilt dus doorraisen of folden terwijl je villain op een draw of een betere made hand zet. Waarom kan hij niet gewoon een T hebben? Als je dus voor stack wilt gaan spelen dan gaat meneer zn draws (vaak) en air nog folden en verder gaat ie bijna alleen maar meer geld in de pot stoppen met betere made hands. Dus het lijkt me hier dat je gewoon altijd moet callen omdat je hem ten eerste laat denken dat hij met een T de beste hand heeft, draws en soms air door gaat betten. Op de river kunnen we gewoon her evalueren en met de info die we hebben besluiten of we callen of folden. Lijkt me vrij optimaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iTSReTSaM Bekijk Berichten
                  Wat je hier zegt is echt super tegenstrijdig. Je wilt dus doorraisen of folden terwijl je villain op een draw of een betere made hand zet. Waarom kan hij niet gewoon een T hebben? Als je dus voor stack wilt gaan spelen dan gaat meneer zn draws (vaak) en air nog folden en verder gaat ie bijna alleen maar meer geld in de pot stoppen met betere made hands. Dus het lijkt me hier dat je gewoon altijd moet callen omdat je hem ten eerste laat denken dat hij met een T de beste hand heeft, draws en soms air door gaat betten. Op de river kunnen we gewoon her evalueren en met de info die we hebben besluiten of we callen of folden. Lijkt me vrij optimaal.
                  Ik zie de tegenstrijdigheid niet. Voor de goede orde: ik zou voor een kleine re-raise gaan. Alleen een gemaakte hand gaat eroverheen en dan kan ik dus rustig folden. Een 10, een draw, misschien een 9 zal die kleine raise callen en ik vraag me zelfs af of een bet op de turn/river ook geen call krijgt. Meer geld in de pot dus, minder kans om veel te verliezen...lijkt me geen verkeerde move. Oh ja, en er zijn uiteraard verschillende mogelijkheden om deze hand te spelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iTSReTSaM Bekijk Berichten
                    Ik zie de tegenstrijdigheid niet. Voor de goede orde: ik zou voor een kleine re-raise gaan. Alleen een gemaakte hand gaat eroverheen en dan kan ik dus rustig folden. Een 10, een draw, misschien een 9 zal die kleine raise callen en ik vraag me zelfs af of een bet op de turn/river ook geen call krijgt. Meer geld in de pot dus, minder kans om veel te verliezen...lijkt me geen verkeerde move. Oh ja, en er zijn uiteraard verschillende mogelijkheden om deze hand te spelen
                    Ten eerste gaat juist een gemaakte hand (lees 2 pair of beter) vaak flatten op een raise. Aangezien jij met deze raise zelden een betere hand hebt. Daarom lijkt het me dus ook altijd de beste optie om de minraise vallain te flatten met onze hele range (draws, overpairs en made hands).
                    Wat je verder zegt over dat hij een draw of een T en soms een 9 zal hebben als hij jouw (kleine) 3bet callt lijkt me ook niet helemaal opgaan aangezien hij al z'n made hands ook zal flatten. Zoals jij t zegt zou je dus ook op alle 789TJQK moeten gaan opgeven aangezien dit de draws en 9s en Ts waarmee hij flat allemaal kan hitten. Hoop dat je me kan overtuigen waarom ik beter de door jouw aangegeven lijn kan nemen want dat zou betekenen dat het een leak in mijn eigen game is en die wil ik er graag uit hebben obv.
                    Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk overkomt... Er wil nog weleens verschil zitten tussen hoe het in m'n hoofd zit en ik het verwoord.

Comment

@iTSReTSaM: Dat verschil herken ik bij mezelf ook ;-). Mijn aanname dat hij een gemaakte hand raist is mede gebaseerd op het gegeven dat dit een 1,50 toernooi is. Ik schat in dat er weinig spelers daar zo "slim" zijn om een gemaakte hand te flatten. Maar goed, mijn aanname kan uiteraard verkeerd zijn

Comment

Working...
                      X