Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeie turnbet of..?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goeie turnbet of..?

Hoi, mijn eerste post hier
    Zat net bij de laatste 37 van de hot 11 met 20 bb. Degene bij wie ik zonder succes bluf zie ik hiervoor op de button een utg-raise callen met 9Ts en chaset dan zn flush. Daardoor denk ik dat hij bij mij ook wijd callt, maar hij had hier helaas een echte hand. Ben benieuwd wat jullie van mijn actie vinden. Zelf natuurlijk meteen de balen van, dacht later dat ik hem eigenlijk alleen had moeten doorzetten met een spade op de turn, maar ok, wat vinden jullie?

##########################################
    PokerStars Game 195965343240 / Tournament
    Table 2506569027 153 -
    Blinds : 10000/20000 Ante 2500
    ----

8 players
    [SB] mrbradleyy (216402)
    [BB] m1ronO (671252)
    [1] zuid (406840)
    [2] mrcharming1 (160368)
    [3] orb$1ne (227037)
    [4] mard0n (326181)
    [5] danieljogx (570897)
    [But] Aumuo (193316)

zuid :Qs :As Initial Pot: 50000

zuid raises to 47400
    mrcharming1 folds
    orb$1ne folds
    mard0n folds
    danieljogx calls 47400
    Aumuo folds
    mrbradleyy folds
    m1ronO calls 27400
    ### FLOP ### :4c :2s :5c Pot: 172200
    m1ronO checks
    zuid bets 68880
    danieljogx calls 68880
    m1ronO folds
    ### TURN ### :7h Pot: 309960
    zuid is All in
    danieljogx calls 288060
    ### RIVER ### :4d Pot: 886080
    zuid shows :Qs :As
    danieljogx shows :Ts :Td
    danieljogx wins 886080 from the main pot with Two pairs, tens and fours

Allereerst natuurlijk welkom op dit forum en leuk dat je meteen een interessante hand plaatst! Blijf dat vooral doen

Heel klein detail pre-flop... voor een 20BB stack (en veel andere lage stacks) vind ik dat je redelijk hoog opent. Persoonlijk voel ik me in dat soort situaties comfortabeler bij een min-open. Een min-open komt er ook vaak genoeg doorheen namelijk. Nu heb je in dit geval een hand die je (denk ik) pre-flop niet meer wil folden. Maar handen die je wel wil openen om te folden op een shove wil je het liefst ook min-openen zodat je in die gevallen minder chips verliest. Het zou dan opvallend zijn als je je sterkere handen opeens groter gaat openen.
    In ieder geval... het is echt maar een heel klein detail.

In ieder geval kun je op basis van de minimale historie die je hebt van Villain echt geen aannames maken. Daarvoor heb je gewoon veel en veel meer stats nodig.
    Villains range bestaat hier denk ik vooral uit medium pocket pairs (ongeveer 55 t/m TT), een paar betere A-x combo's... en handen als KQ, KJs, QJs, QTs, T9s en misschien nog een iets lagere suited connector.

Je zit hier uit positie wat gewoon heel vervelend is. Omdat je met AQ toch redelijk vaak nog goed zit / showdown value hebt en er nog een gutshot bij hebt zit er naar mijn idee wel waarde in het zo goedkoop mogelijk doorgaan naar die showdown. Ik zou hier dan ook een check-call modus prefereren op de flop. In dit soort toernooien wordt toch redelijk eerlijk gespeeld, en wanneer je check-call speelt op de flop en Villain bet de turn opnieuw weet je eigenlijk vaak wel genoeg.
    Nu c-bet je zelf en zou je bijvoorbeeld machteloos staan tegenover een shove en ga je ook niet meer weten of je nog improved op de turn.

As played zou voor mij de hand gewoon klaar zijn na de turn. Je houdt nog voldoende chips over om ver te komen in het toernooi, en die chips blaas je nu allemaal weg met een bluf. Ja.... prachtig als die er doorheen komt maar wat weegt ook niet op tegen de keren dat je hier beat bent en je toernooi gewoon afgelopen is.

Een veelgemaakte fout die ik (vooral online) zie is dat mensen veel te ingewikkeld denken in dit soort toernooien... en bijvoorbeeld allerlei creatieve lijnen willen bedenken of grote blufs om een pot naar binnen te harken. Met name in dit soort online toernooien folden mensen gewoon moeilijk, en krijg je vaak meer dan genoeg minder risico volle spots om je chips te vergaren. Mijn tip zou dan ook zijn om zoveel mogelijk enorme risico's te vermijden en gewoon die easy spots af te wachten. Voor mij werkt dat online (live veel minder) in ieder geval uitstekend.

Hopelijk kan je er wat mee en probeer echt geen aannames te maken van iemand op basis van 1 hand... dat is namelijk totaal geen sample
    Last edited by Don Roberto; 20-01-19, 14:47.

Comment

op zich is de sizing niet zo verkeerd als je Utg opent en sowieso tegenwoordig met een ante die meer dan 10% is open ik graag wat groter dan met een mini raise.

Dus 2.1 tot 2.3 BB

Comment

een paar betere A-x combo's
        Daarmee bedoel je neem ik aan "algemeen" betere A-x combos en niet beter dan AQ toch?

Puike uitleg, sluit me bij Don aan, al helemaal met de big blind in de hand. Die zal dit bord het meest hitten van de 3 spelers in de hand.

Comment

sorry late reactie van mijn kant maar superdank voor de reacties. Ik vind de checkcall checkfold lijn wel mooi. Denk nu dat hij bijna geen hand foldt op 1 bet, behalve mss zijn koninghoog handen. En een betere hand dan AQ foldt hij op de turn niet snel mss alleen ak denk ik nu.
          Ik ben overigens zeker iemand die elke pot wil binnenharken ben een wanhoopsbluff weet niet hoeveel toernooien ik daarmee in de sloot gegooid heb. Goed om eens te horen dat dat niet handig is (ergens weet je zoiets wel maar dit maakt het helder).
          Mijn open heb ik op 2.3x staan, mijn idee van toch wat meer FE creŽren. Maar neem je gedachte mee!
          gr. Maarten
          Last edited by PokerZuid; 13-02-19, 08:55.

Comment

Working...
          X