Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open fold AKo op de button?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Open fold AKo op de button?

Ik kwam deze week in een bizarre ICM spot:

Buy-in 110EU + 50EU Rebuy en Add-on in Amsterdam. De stacks zijn als volgt:

UTG: 60k
    UTG+1: 6k
    Hijack: 60k
    Cutoff: 36k
    Button (hero): 26k
    SB: 130k
    BB: 55k

Blinds: 2k/4k met 4k bb ante

Payouts:
    1: 4,8k
    2: 2,8k
    3. 1,9k
    4: 1,5k
    5: 1,2k
    6: 950EU

We achten alleen de spelers op UTG+1, Cutoff en SB competente spelers, de rest is hobbyist.

Het fold naar ons en we hebben AKo op de button, en nu?

In geen 100 jaar, no way. Ik hoef jou niet uit te leggen dat pay-outs in toernooien mega topheavy zijn en je extreem duidelijke +EV spots aan moet grijpen. Dit is zo een spot, we gaan nergens meer heen. Slechts een enkele keer gaan we hier busten maar daar staat tegenover dat we vaker nodige chips pakken die ervoor zorgen dat we vaker in de top 3 eindigen.
    We krijgen zeer regelmatig een fold, en vs een call lopen we ook nog zo vaak voor + dat handen die daar gaan callen vaak door ons gedomineerd gaan worden.

Dit soort spots kunnen we gewoon nooit laten open.

Comment

Lekker AK. Hoe ooit close?
      Wie 2bet, moet ook 4bet zeggen.

Comment

Je hebt het over +EV en ik zie dat shove hier duidelijk +chip EV is, maar we willen uiteindelijk het meeste geld voor onze stack en de huidige situatie. Als we hier nu die blinds oppakken wordt onze positie om dit toernooi te winnen maar lichtelijk versterkt en wat we helemaal niet willen zien is dat we gecallt worden ookal domineren we, dat zou namelijk een 30-50% kans op verlies betekenen in een toernooi waar we er eigenlijk al zijn. Ik ging wel all in hoor, maar ik zal em nog even in ICMizer gooien later.

Comment

Lekker AK. Hoe ooit close?
          Omdat we op de bubble zitten en UTG+1 heeft 1,5bb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xophs Bekijk Berichten
            Je hebt het over +EV en ik zie dat shove hier duidelijk +chip EV is, maar we willen uiteindelijk het meeste geld voor onze stack en de huidige situatie. Als we hier nu die blinds oppakken wordt onze positie om dit toernooi te winnen maar lichtelijk versterkt en wat we helemaal niet willen zien is dat we gecallt worden ookal domineren we, dat zou namelijk een 30-50% kans op verlies betekenen in een toernooi waar we er eigenlijk al zijn. Ik ging wel all in hoor, maar ik zal em nog even in ICMizer gooien later.
            Ik wil grg een call. We zitten dan mega vaak vs A-x of K-x en we gaan daar gewoon zo vaak dubbelen.
            De pay-outs zijn gewoon zo topheavy dat je hier niet een hand als AK kan gaan folden. En ook mindere handen dan AK gooi ik er hier in (ik denk ongeveer aan 88+ en AT+)
            Ik vind oprecht dat mensen veel te vaak bezig zijn met het behalen van een mincash. Natuurlijk... er zit nu iemand die crippled is... en daarom is mijn shove range hier wat tighter, maar kom op zeg.... AK is wel echt een no brainer. Alles erin en hopen op een call!

Comment

Ik ben het eens dat we ons normaliter niet teveel zorgen moeten maken over het behalen van een mincash, maar normaliter is een mincash ook niet 9x de buyin. Daarnaast valt het mij wel mee hoe top-heavy dit is als eerste prijs 5x de mincash is.

Comment

Dan nog is het behalen van een hogere cash iets waar je voor moet gaan want het verschil is nog steeds best significant. En AK is hier gewoon z ontzettend sterk dat je er hier altijd voor moet gaan.
                Overigens is het ook geen garantie dat die persoon met 1.5BB gaat busten. Deze persoon kan makkelijk een of twee keer dubbelen en dan heb jij lekker je AK gefold.

AK is hier een gigantische monster. Het gaat erin en ik hoop echt op een call.

Comment

Ok wel bedankt voor de feedback

Comment

Oja de small blind callt met A8, 8 op de flop...

Comment

... K op de river

Comment

Gooi hem wel ff in HRC nog, buyin is alleen beetje vaag natuurlijk. 260 gemiddeld ofzo?

Comment

We willen overigens geen call hoor Roberto. Maar het moet er maar in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kracht Tonen Bekijk Berichten
                            We willen overigens geen call hoor Roberto. Maar het moet er maar in.
                            dit maar tis wel een jam ja

Comment

260EU gemiddeld lijkt me een goede schatting

Comment

Working...
                              X