Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open fold AKo op de button?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hey wacht eens, buyin is helemaal niet relevant. We willen de beste beslissingen maken gebaseerd op onze stack en de payouts. Buyin zou geen rol moeten spelen.

Comment

Mincash is dan geen x9

Comment

ABI 235 is wat wij hem speelde ongeveer

En je ABI is wel relevant. Als je denkt dat dat niet zo is moet je geen topic openen.

Comment

Oh dat is jammer, ik dacht dat als mensen verschillend dachten er gediscussieerd mocht worden hier :/

Comment

AK snapfold hier. AA gooi ik nog weg want je hebt daar ook maar 85% je moet idd uitzitten tot de shortie weg is en ik kan het weten ik schrijf artikelen over CMI.

Comment

Ik had het zelf in ICMizer gegooid en die zei dat je best wel wijd moest shoven: 44+,A2s+,A7o+,A5o,KTs+,KQo,QTs+,JTs. Ik zou zelf nooit A2s erin gooien hier maar het is blijkbaar +€EV, omdat het meestal goed gaat en je pakt 10k op als ze beide folden?

Comment

Bijna wat ik al dacht. Je hebt natuurlijk ook best wat fold equity nog, omdat mensen over het algemeen ook wel begrijpen dat je daar niet met meuk gaat shoven.

En natuurlijk mag iedereen zijn/haar mening hebben maar wanneer je daar AA gaat folden ben je echt wel heel verkeerd bezig.
                Het geld zit in de hogere pay-outs en zelfs dan nog geeft een ICMizer gewoon duidelijke statistieken aan, het is niet alsof die kan liegen ofzo.

Maargoed, al helemaal met AK (en al heeeelemaaaaal met AA) ga je zo ontzettend vaak winnen (ofwel door een fold ofwel door een all-in waar je vaak wint) dat het een obvious shove is.

Naar mijn idee overfolden mensen veel te veel in dit soort spots en wordt er veel te veel waarde gehecht aan een mincash tov het uit blijven bouwen van je stack om voor de plekken te gaan waar het echte geld zit.

Comment

je mag dan wel strateeg zijn maar je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.

Comment

Het feit dat je een ICMizer compleet negeert (en die geeft zelfs 44+ aan) zegt al genoeg.
                    Het feit dat je iemand zoals Kracht Tonen die zijn brood verdient met poker negeert zegt even genoeg. Maar jij denkt het beter te weten.... omdat je er artikelen over schrijft? Dat zegt nu net heel weinig. Dat is nu net totaal geen argument.

AK shoven in deze spot is de actie die het meest +EV is. Dus dan is AA shoven al helemaal super obvious. Of denk jij het beter te weten dan een ICMizer of andere speler die behoorlijk veel kaas heeft gegeten van poker?

Nogmaals (en ik begrijp niet hoe je dit niet kan begrijpen)..... een ICMizer, dus een calculator kan niét liegen. En als die zegt dat 44+ shoven uiteindelijk het meest winstgevend is, is dat simpelweg zo. Als je dan AA gaat folden daar is dat gewoon extreem slecht... dat is niet mijn mening... dat zijn gewoon simpele feiten die uit een calculator komen. Of weet jij het beter dan een calculator omdat je artikelen schrijft?
                    Last edited by Don Roberto; 05-03-19, 08:27.

Comment

AK snapshove, iedere paartje en iedere A erin.
                      Als er ook maar één vezel in je lichaam is die denkt om hier AA te folden, moet je die vezel traceren en laten verwijderen.

PS: Waarom ben ik geen strateeg? :-)
                      Last edited by Waakzaam; 08-03-19, 17:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Roberto Bekijk Berichten
                        Het feit dat je een ICMizer compleet negeert (en die geeft zelfs 44+ aan) zegt al genoeg.
                        Het feit dat je iemand zoals Kracht Tonen die zijn brood verdient met poker negeert zegt even genoeg. Maar jij denkt het beter te weten.... omdat je er artikelen over schrijft? Dat zegt nu net heel weinig. Dat is nu net totaal geen argument.

AK shoven in deze spot is de actie die het meest +EV is. Dus dan is AA shoven al helemaal super obvious. Of denk jij het beter te weten dan een ICMizer of andere speler die behoorlijk veel kaas heeft gegeten van poker?

Nogmaals (en ik begrijp niet hoe je dit niet kan begrijpen)..... een ICMizer, dus een calculator kan niét liegen. En als die zegt dat 44+ shoven uiteindelijk het meest winstgevend is, is dat simpelweg zo. Als je dan AA gaat folden daar is dat gewoon extreem slecht... dat is niet mijn mening... dat zijn gewoon simpele feiten die uit een calculator komen. Of weet jij het beter dan een calculator omdat je artikelen schrijft?
                        jij zal niet verder komen dan 10 euro sit en go als je zon tunnelvisie hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IgotuTilted Bekijk Berichten

jij zal niet verder komen dan 10 euro sit en go als je zon tunnelvisie hebt.
                          Mijn hendonmob laat iets anders zien... maar goed misschien waren dat wel allemaal lucky runs en moet jij lekker AA blijven folden rond de Bubble. Vreemd eigenlijk dat je je enkel op mij richt terwijl gewoon niemand het hier met jou eens is in dit topic. Zijn die anderen dan ook allemaal bananen?
                          Ik hoop er echt op jou aan tafel tegen te komen tijdens Bubble spots
                          Last edited by Don Roberto; 11-03-19, 11:50.

Comment

Ik kom even wat olie op het vuur gooien door te zeggen dat je de hendonmob totaal niet als argument mag gebruiken. Verder ga ik lekker neutraal toekijken in deze discussie met mijn bakje popcorn terwijl mijn initiële vragen al beantwoord zijn.

Comment

@Xophs,
                              Daar heb je gelijk in, resultaten zeggen lang niet alles... maar wel iets en mijn niveau ligt wat dat betreft wel redelijk wat hoger dan een 10 euro sit & go-tje. Een volslagen pannenkoek haalt misschien 1x een vlaggetje.... maar iemand die een heel rijtje heeft kan over het algemeen wel een beetje redelijk kaarten.

Dat iemand artikelen schrijft over ICM wil niet zeggen dat iemand daadwerkelijk een expert is op dat gebied. AA folden is daar gewoon echt heel erg dramatisch. Echt, echt héél dramatisch. Met fold equity meegerekend win je daar gewoon zo belachelijk vaak dat je wel heel blind moet zijn om niet in te zien dat het een mega +EV spot is met AA.

Het is vooral raar dat Igotu persoonlijk naar mij reageert, terwijl de rest het ook duidelijk oneens is met hem. Het argument “ik schrijf artikelen” is dus geen argument. Ik heb nog geen 1 kloppend argument van hem gehoord. En dat kan ook niet... want als een spot duidelijk +EV is, dan is het duidelijk +EV en dus winstgevend om te shoven. Dat kan je niet negeren. Dat is net zoiets als ontkennen dat 1+1 2 is.

Maargoed, vrij zinloze discussie dus ik ga hier ook gewoon afhaken. Als hij daar AA wil folden moet hij dat lekker doen, en daar moeten wij eigenlijk vooral blij mee zijn.
                              Last edited by Don Roberto; 11-03-19, 16:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Roberto Bekijk Berichten
                                Een volslagen pannenkoek haalt misschien 1x een vlaggetje
                                Een volslagen pannenkoek kan makkelijk 10 vlaggetjes halen als hij 200 toernooien speelt (bijvoorbeeld Breda weeklys), ik blijf erbij: Hendonmob zegt niks. Of ongeveer net zoveel als ICM artikelen schrijven. BB/uur, BB/100 en ROI willen we horen als we skills gaan meten.

Verder heb ik nog niemand echt met harde cijfers zien komen in deze discussie maar alleen maar de termen "Heel +EV", "Wat fold equity" en andere ongeveer-achtige-zoiets-termen. Was wel benieuwd hoeveel +EV het nou is om te schuiven.

Comment

Working...
                                X