Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herocallen hier?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Herocallen hier?

Speelde gisteren een interessante hand in de €220 spring event in Rotterdam. We komen net terug van de break met blinds 300/600/600 en de small blind is nog niet terug.

Cutoff opent naar 1400, ik raise naar 4400 op de button met ArKs, bb fold, cutoff callt snel.

Flop 9r9h4r

Sb checkt, ik overweeg een bet maar besluit te checken (willen we hier betten?)

Turn 8r

Cutoff bet heel snel 4,5k, ik call met mijn nut flushdraw en 2 overcards

River Js

Cutoff bet weer heel snel 6k. Wat rept hij hier? En als we denken dat hij niks heeft willen we dan liever raisen of callen voor het geval hij gek aan het doen is met pocket 33 of iets dergelijks?

Ik neem aan dat je met "sb checkt..." > "cutoff checkt" bedoeld. Wat is jou stacksize en stacksize cutoff? Enige info over cutoff speler?

Flop zou ik c-betten. Check hier eerder AK zonder ruiten dan met ruiten, verwacht op dit board niet heel veel raises van hem, omdat jij meer overpairs in je range hebt dan cutoff (al kan hij hier ofc AA trappen, maar dat is maar een klein gedeelte van zijn range). Denk dat je met een 1/3 pot of 1/4 pot c-bet ervoor zorgt dat al ze autofolds de muck in gaan. Dan kan je op veel turns (A, K any diamond en mogelijk ook nog een Q) kan door barrelen (Grote turnbet, mogelijk zelfs een overbet). Broadways en underpairs zal die dan vaak folden verwacht ik. Bij andere turns kan je altijd behind checken (denk dat hij bijna elke turn naar jou toe checkt) en op de river evalueren wat te doen. Dan zit je denk ik in een makkelijkere spot als dat je nu zit.

As played zou ik river folden. Denk met de gekozen lijn je niet heel veel flushs/fullhouses hebt, dus ondanks Ar in je hand, zou ik hier niet raisen.

Comment

Grappig dat je de hand plaatst, aangezien ik niet zeker weet of je doorhad dat het tegen mij was.

Handen als QQ, JJ, TT, AJ, KJ (en obviously 99 & 88) zou ik precies zo hebben gespeeld pre-flop én op de turn en river. QQ en JJ zou ik pre-flop bijvoorbeeld niet ge4bet hebben omdat we daar nog te diep voor zaten in mijn ogen (als ik 4bet moet ik op een 5bet/shove altijd afstacken en er zijn niet veel handen die je daar gaat 5bet shoven lijkt me).
      Daarom dacht ik zeker een valuehand te kunnen reppen, omdat ik daar zeker QQ t/m 88 en een J kan hebben. Alleen dit keer had ik AQ. Je check behind op de flop vond ik verrassend en daardoor had ik al het idee dat je de flop gemist had. Ik zet je regelmatig op AK / AQ daar en probeer die te laten folden op de river, omdat ik zelf dus wel een aantal value handen kan hebben.

De fout die ik zelf maakte is door heel snel te betten (een fout die ik wel vaker maak en dat was weer een wijze les). Blijkbaar... als je heel snel bet word je veel vaker op een bluf gezet. In vergelijkbare spots (in andere recente toernooien) bette ik ook de river snel uit (dit keer met value handen) en kreeg ik ook steeds een call van een matige of gemiste hand. De reden dat ik zo snel bet is omdat ik van tevoren al bedacht heb op bijna any river te gaan betten, maar het is dus interessant om te zien dat dit op de meeste villains bijna altijd als bluf overkomt (en dus met name interessant als ik zelf wel een valuehand heb). Leuk voor mezelf om meer te letten op de tijd die ik neem voor een beslissing, en vooral de manier waarop villains dit interpreteren.

Puur op basis van mijn range vind ik het dus geen goede call, maar misschien had je wel een read op me en dan is het natuurlijk een perfecte call.
      Ik ben dan ook met name benieuwd of je de call ook had gemaakt indien ik langer mijn tijd had genomen voor de beslissing.

Comment

Working...
      X